Humay Dilman qızı Səfərova
TƏLİM PROSESİNDƏ MÜSTƏQİL İŞİN TƏŞKİLİ ZAMANI YARADICI FƏALİYYƏTİN ÜSTÜNLÜKLƏRİ
Xülasə. Şagirdlərin müstəqilliyinin
formalaşmasında və şəxsi inkişafında müstəqil işin rolu əvəzsizdir. Şagirdlər
müstəqil işləyərkən bəzi xüsusiyyətlər qazanırlar. Deyə bilərik ki, onlar yeni
şəraitə uyğunlaşmaq, yeni iş görərkən düşünmək, çalışqan olmaq və yeni işə çarə
tapmaq bacarığı qazanıblar. Şagirdlərin müstəqil öyrənmə bacarıqlarının
formalaşmasında ən böyük məsuliyyət müəllimin üzərinə düşür. Müəllim öz hərəkətlərinə,
sözlərinə və hərəkətlərinə fikir verməlidir. Müəllim-şagird münasibətləri çox
vaxt şagirdlərin yersiz cəzalandırılmaları, təhqirə məruz qalmaları və səhv
qiymətləndirilmələri nəticəsində zədələnə bilər. Müəllim təlim prosesini elə təşkil
etməlidir ki, o, şagirdləri cəlb etsin, işdə müstəqilliyi inkişaf etdirsin.
Şagirdlərin müstəqil öyrənmə bacarıqlarının formalaşmasında ən böyük məsuliyyət
müəllimin üzərinə düşür. Müstəqil dərslərdə tələbələrin tədqiqat və
yaradıcılığına daha çox yer vermək olar. Sərbəst işlər şagirdlərin özünüidarəetmə
bacarıqlarını inkişaf etdirməyə, elmi dünyagörüşünü genişləndirməyə, sinifdə
konkret mövzular üzrə biliklərini dərinləşdirməyə, tələbələrin meyl və qabiliyyətlərini
aşkar edib üzə çıxarmağa imkan verir. Şagird ona tapşırılan tapşırığı axtarır,
onunla müstəqil işləməyə çalışır, bu da şagirdi problemin mahiyyətini daha dərindən
dərk etməyə aparır. Şagird daha müstəqil olur, söhbətlərdə, müzakirələrdə
iştirak edir və bu iş onun məntiqi təfəkkürünü inkişaf etdirir, nitqini zənginləşdirir.
Açar sözlər: Şagird, müstəqil işlər, məntiqi təfəkkür, təlim prosesi, tədris
keyfiyyətləri
