Milanə Valeh qızı Həsənova
İNKLÜZİV TƏHSİLİN PSİXOPEDAQOJİ
ƏSASLARI
Xülasə. Bu
məqalə inklüziv təhsilin psixopedaqoji əsaslarını ətraflı şəkildə təhlil edir.
İlk hissədə inklüziv təhsilin nəzəri əsasları, o cümlədən Vıqotskinin
sosial-mədəni nəzəriyyəsi, Qardnerin çoxşaxəli intellekt nəzəriyyəsi, Brunerin
konstruktiv öyrənmə nəzəriyyəsi və Bronfenbrennerin bioekologiya nəzəriyyəsi müzakirə
olunur. Daha sonra inklüziv təhsilin psixoloji aspektləri – emosional və sosial
inkişaf, özünüqiymətləndirmə və identiklik formalaşması, psixoloji rifah
kimi mövzular işıqlandırılır. Məqalə həmçinin inklüziv təhsilin pedaqoji
aspektlərini (tədris metodları, kurikulum adaptasiyası, qiymətləndirmə
strategiyaları, sinif idarəetməsi) və uğurlu tətbiqi üçün zəruri olan
psixopedaqoji şərtləri (müəllimlərin hazırlığı, multidisiplinar
əməkdaşlıq, valideyn iştirakı, dəstəkləyici məktəb mühiti) araşdırır. Son
hissədə Azərbaycanda inklüziv təhsilin inkişafı üçün qanunvericilik və siyasət
səviyyəsində dəyişikliklər, müəllim hazırlığının təkmilləşdirilməsi,
məktəb infrastrukturunun yaxşılaşdırılması və ictimai maarifləndirmə kimi
tövsiyələr təqdim edilir.
Açar sözlər: inklüziv təhsil, psixopedaqoji əsaslar, fərdiləşdirilmiş
təlim, müəllim hazırlığı, multidisiplinar əməkdaşlıq
