Laləzər Cəfərova
Açar sözlər: İnkişafetdirici mühit, təhsil mühiti, məktəbəqədər
dövr, subyektivlik, yaradıcı mühit, tərbiyəçi-müəllim
Laləzər Kazım qızı Cəfərova
İNKİŞAFETDİRİCİ TƏHSİL MÜHİTİ
UŞAQLARIN SUBYEKTİVLİYİNİN
İNKİŞAF AMİLİ KİMİ
Xülasə. Bu məqalədə fərdin sosial mühitlə qarşılıqlı əlaqəsi
ilə bağlı məsələlər təhlil edilir. Təhsil mühiti onun subyektlərinin şəxsiyyətinin
inkişaf amili kimi qəbul edilir. Məktəbəqədər yaşlı uşaqların subyektivliyini
inkişaf etdirmək üçün imkanlar sistemi kimi inkişafetdirici təhsil mühitini
başa düşmək üçün müxtəlif yanaşmalar nəzərdən keçirilir. Məktəbəqədər təhsilin
dövlət standartlarının tətbiq edildiyi keçid şəraitində erkən uşaqlıq dövrünün
təhsil mühitinin əsas komponentləri, uşağın subyektiv mövqeyə yiyələnməsinə
dair təhsil mühiti diqqət mərkəzindədir. Sübut edilmişdir ki, uşağın fəaliyyətdəki
subyektiv mövqeyi artıq məktəbəqədər yaşda uğurla inkişaf etdirilə bilər,
onun inkişafının bütövlüyünü, məktəbəqədər yaşlı uşağın ətrafdakı reallığa cəlb
edilməsini və onda yaratmaq imkanını müəyyən edir. Məqalədə qeyd edilir ki,
aparılmış tədqiqatlar göstərir ki, ətraf mühitin öyrənilməsi təhsil
prosesinin hər bir subyektinə təsir göstərir. Onun keyfiyyəti uşaqların şəxsi
inkişafına, o cümlədən intellektual, sosial və şəxsi komponentlərinə təsir göstərir.
Erkən yaşda inkişafetdirici təhsil mühiti məktəbəqədər
yaşlı uşaqlarda subyektivliyin inkişafını artırır, şəxsiyyətin sistemli
keyfiyyəti və sərbəstlik, müstəqillik, yaradıcılıq, ətraf mühitlə konstruktiv
qarşılıqlı əlaqə, motivasiya və aktivləşdirməni mənimsəməklə özünü tənzimləmək
istəyi kimi atributiv xüsusiyyətləri və subyektivliyin istiqamətləndirici
funksiyalarını özündə cəmləşdirir.