Aytən Vidadi qızı Süleymanova
İNTERAKTİV ÜSULLAR: MAHİYYƏTİ VƏ PEDAQOJİ ƏSASLARI
Xülasə. İnteraktiv metodlar təlim prosesində müəllim
və tələbələr arasında qarşılıqlı əlaqənin artırılmasına yönəlmiş fəal təlim
yanaşmalarından ibarətdir. Ənənəvi tədris yanaşmalarından fərqli olaraq, bu
üsullar şagirdlərin dərsə daha çox cəlb olunmasını, təcrübə əsasında bilik və
bacarıqların mənimsənilməsini təmin edir. İnteraktiv təlim metodları pedaqoji
prosesin mərkəzində şagird və ya tələbələrin olması və öyrənənləri fəal rol
oynamağa həvəsləndirməsi prinsipinə əsaslanır. Bu cür yanaşmaların əsas məqsədi
təkcə nəzəri biliklərin ötürülməsi deyil, həm də bu biliklərin praktikada
tətbiqi və tələbələrin yaradıcı düşünmə qabiliyyətinin inkişaf
etdirilməsidir. İnteraktiv metodların əsasını təşkil edən fəal təlim yanaşması
tələbələrin təlim prosesində iştirakını maksimum dərəcədə artırır. Bu yanaşma
tələbələrdən passiv dinləyicilər deyil, fəal iştirakçılar olmasını tələb
edir. Şagirdlər biliyə təkcə dinləməklə deyil, həm də suallar vermək,
tapşırıqları yerinə yetirmək və müzakirələr aparmaqla yiyələnirlər.
İnteraktiv metodların mühüm xüsusiyyətlərindən biri də onların əməkdaşlığa
əsaslanmasıdır. Şagirdlər kiçik qruplarda birgə tapşırıqlar üzərində işləyir,
müxtəlif problemləri həll edir və bilik mübadiləsi aparırlar. Bu, təkcə
biliklərin mübadiləsini deyil, həm də tələbələrin sosial bacarıqlarının
inkişafını təmin edir. Əməkdaşlıq və komanda işi tələbələrə birgə işləməyə və
müasir dövrün tələb etdiyi komanda ruhunu mənimsəməyə imkan verir. Bu metod
tələbələr qarşısında konkret problemlərin qoyulmasına və bu problemlərin
həlli yollarının araşdırılmasına yönəlmişdir. Bu yanaşma tələbələri tənqidi
düşünməyə, vəziyyətləri təhlil etməyə və qərar qəbul etmə bacarıqlarını inkişaf
etdirməyə sövq edir. Problemli təlim real həyatda yarana biləcək problemləri
nəzəriyyəyə deyil, praktik yanaşmalarla həll etmək imkanlarını təmin edir.
Müzakirə və debatlar interaktiv metodların geniş yayılmış formalarından
biridir. Bu üsul tələbələrə öz fikirlərini ifadə etmək, fikirlərini
arqumentlərlə müdafiə etmək, müxtəlif mövzulara müxtəlif prizmadan yanaşmaq
imkanı verir. Müzakirələr zamanı tələbələr tənqidi düşünməyi, məntiqi nəticələr
çıxarmağı və başqalarının fikirlərinə hörmət etməyi öyrənirlər. Simulyasiyalar
və rollu oyunlar tələbələrə nəzəri bilikləri praktikada yoxlamaq və müəyyən
vəziyyətlərə uyğunlaşmaq imkanı yaradır. Bu üsullar təhsilin müxtəlif
sahələrində geniş istifadə olunur, xüsusilə gələcəkdə tətbiq olunacaq
bacarıqların formalaşmasında mühüm rol oynayır. Müəyyən rolları
canlandırmaqla, tələbələr real həyatda qarşılaşa biləcəkləri vəziyyətləri yaşayırlar.
Açar sözlər: interaktiv metodlar, aktiv öyrənmə,
əməkdaşlıq, qrup işi, problemli öyrənmə, müzakirə, debatlar, simulyasiya, rol
oyunu.
