Gülnarə Həmzəbəyovna Əlixanova
“MƏN - OBRAZ” IN DİALOQ YOLU İLƏ İNKİŞAFININ PSİXOLOJİ XÜSUSİYYƏTLƏRİ
Xülasə. Məqalədə “mən – obraz”in
strukturu ilə bağlı fikirlər təqdim olunur, “mən – obraz”ın təkcə sosial
deyil, həm də sosial-mədəni cəhətdən müəyyən edilmiş məzmununun ehtiva edilməsi
problemi açıqlanır. Dialoq vasitəsi nəticəsində “Mən – obraz” inkişafının
effektivliyi əsaslandırılır. Ontogenezin müxtəlif mərhələlərində “mən – obraz”
in inkişafının xüsusiyyətləri göstərilir. İnsanın özünü dərk etməsi problemi bütün
dövrlərdə alimlərin diqqətini cəlb etmişdir. Problem tədqiqatçı filosof və
psixoloqlar tərəfindən müxtəlif cür izah edilmişdir. Bir insanın özü haqqında
fikirləri həyatda qazandığı təcrübənin təsiri altında dəyişmək imkanına
malikdir. Eyni zamanda onun digər insanlarla ünsiyyət qurması, sosial-mədəni
vəziyyətinin dəyişməsi, motivlərin təsiri problemini yaşaması, özünü dərketmə
dərəcəsi və qabiliyyəti əsasən subyektiv xarakter daşıyır.
Bununla belə, özünüdərketmənin dərinliyi və çoxşaxəliliyi, sabitlik
dərəcəsi, bu cür özünüdərketmənin konstruktivlik
səviyyəsi insanın həyat yoluna, seçimlərinə, hərəkətlərinə, məqsəd qoymasına və
nailiyyətlərinə birbaşa təsir göstərə bilir. İnsanın inkişafı üçün
sosial-normativ göstərişlərlə səciyyələnən müasir sosial-mədəni şərait onun
dünyada, digər insanlarla münasibətlərdə öz yerini dərk etməsi prosesini çətinləşdirir
ki, bu da təbii ki, “mən – obraz”in formalaşmasına özünün mənfi təsirini
göstərir. Müasir sosial-mədəni şəraitdə “Mən – obrazı”ın inkişafının
qanunauyğunluqlarını və xüsusiyyətlərini dərk etmək fərdiliyin, şəxsiyyətin
və insanın müxtəlif yaş mərhələlərində subyekt kimi inkişafının təşkilində
mühüm amillərdən biridir.
Açar sözlər: “obraz - mən”, dialoq, sosioloji model, mən – obraz, subyekt, konseptual məzmun, anlayışlar konteksti.
