Aydın Xalid оğlu Kərimov
BACARIQLAR VƏ KOQNİTİV BACARIQLAR
Xülasə. Məqalədə insan bacarıqlarından bəhs olunur. Bacarıqlar insanın hərəki və
ya əqli imkanlara yiyələnməsi üçün icra etdiyi hərəkətləri müvafiq qaydada
yerinə yetirməsi kimi şərh edilir. Göstərilir ki, fəaliyyət prosesində yeni
bacarıqlarla yanaşı yeni biliklər çalışma, tapşırıq, oyun, təmrin, test, layihə
və s. vasitəsi ilə formalaşır. Məqalədə aparılan təsnifatlaşdırmada
bacarıqlar dərketmə, təlim, əmək, təşkilati, kommunikativ və s. sahələrə ayrılır.
Bacarıqların əsasında duran motor bacarıqların psixofizioloji xüsusiyyətləri
izah edilir. Göstərilir ki, motor bacarıqlar olmadan digər bacarıqlar da
inkişaf edə bilməz. Məqalədə, həmçinin koqnitiv bacarıqların da təsnifatlaşdırılması
aparılır. Təsnifatda sensor sinqalların qəbul edilməsi, diqqət, hafizə, təfəkkür,
nitq kimi idrak prosesləri üzrə formalaşan koqnitiv bacarıqların qısa izahı
verilir. Burada diqqət mərkəzinə gətirilən digər məsələ koqnitiv bacarıqların
tətbiqini stimullaşdıran digər psixoloji quruluşlarla bağlıdır. Qeyd edilir ki,
sosial – koqnitiv bacarıqlar kimi ayırd edilən bu bacarıqlara motivləşmə,
komandada işləmək, özününizamlama, təşkilatçılıq, məqsədqoyma, qərar qəbuletmə,
sosial intellekt, emosional intellekt, sosial rol davranışı və s. daxildir. Nəticədə
bacarıqların insan həyatında, peşəkar fəaliyyətindəki mühüm rolu qeyd edilir.
Açar sözlər: bacarıq, motor
bacarıq, koqnitiv bacarıq, koqnitiv qabiliyyət, sosial-koqnitiv bacarıqlar, öyrənmə,
mənimsəmə, sensor siqnallar, diqqət, hafizə, məntiqi düşünmə, dil
