Leyla Akif qızı Yadigarova
ALİ TƏHSİL MÜƏSSİSƏLƏRİNDƏ ELMİ TƏDQİQAT FƏALİYYƏTİNİN SƏMƏRƏLİ İDARƏEDİLMƏSİ
Xülasə. Qlobal dünyanın
biliyə əsaslanan kontekstində ali təhsil müəssisələrində (ATM-lərdə) elmi-tədqiqat
fəaliyyəti yalnız akademik mükəmməlliyin inkişaf etdirilməsi baxımından deyil,
həm də milli innovasiya sistemlərinin dəstəklənməsi, əmək bazarının inkişafı
və elmi araşdırmalara əsaslanan siyasi sənədlərinin formalaşdırılması
baxımından mühüm rol oynayır. Bu məqalədə ATM-lərdə elmi-tədqiqat fəaliyyətinin
idarə olunması və onunla bağlı idarəetmə mexanizmləri araşdırılır, artan qlobal
rəqabət və mürəkkəblik fonunda kontekstə uyğunlaşan idarəetmə çərçivələrinin
zəruriliyi vurğulanır. Postsovet və beynəlxalq kontekstlər üzrə aparılan
müqayisəli təhlilə əsaslanan bu tədqiqat müxtəlif institusional, mədəni və
siyasi mühitlərin elmi idarəetmə modellərinə təsirini öyrənir. Elmi fəaliyyətin
idarəetmə elementlərini üç əsas mərhələyə ayırmaq üçün təhlil çərçivəsi kimi
giriş-proses-nəticə (input-process-output, IPO) modeli tətbiq olunur: institusional
dəyərlər (maliyyələşmə, infrastruktur və s.), idarəetmə prosesləri (keyfiyyətin
təminatı, strateji koordinasiya) və nəticələr (elmi təsir, nəşrlər, əməkdaşlıq).
Ədəbiyyat icmalı, siyasət sənədləri və seçilmiş nümunələrin müqayisəsinə əsaslanaraq
bu tədqiqat universitetlərdə elmi məhsuldarlığı və idarəetmənin səmərəliliyini
artırmaq üçün ümumiləşdirilmiş və uyğunlaşdırıla bilən çərçivə təklif edir. Nəticələr
göstərir ki, uğurlu elmi idarəetmə institutların muxtariyyəti, liderlik, güclü
tədqiqat mədəniyyəti, maraqlı tərəflərin koordinasiyası və keyfiyyətə nəzarət
mexanizmlərindən asılıdır. Məqalədə, həmçinin, fənlərarası və institusional tədqiqatların
inteqrasiyası, innovasiya ekosistemlərinin təşviqi və təhsil-tədqiqat əlaqəsinin
əhəmiyyəti vurğulanır. Ümumi problemlər və uğurlu təcrübələrə dair təqdim edilən
baxışlar vasitəsilə bu məqalə ali təhsil sistemlərində daha effektiv və
dayanıqlı tədqiqat idarəçiliyi sistemlərinin qurulmasına töhfə verir.
Açar sözlər: Ali təhsil müəssisələri,
elmi fəaliyyətin idarə edilməsi, tədqiqat məhsuldarlığı, siyasi sənədlər,
universitetin elmi tədqiqat çərçivəsi
